27.08.2016 Sandtorg - Kiruna

27 augustus 2016 - Kiruna, Zweden

Het is een cliché, maar het is zo, jammer genoeg komt aan alle mooie liedjes ook een einde. Vandaag was een minder goede dag. Gisterenavond kwam er al veel wind opzetten en toen we vanmorgen in Sandtorgholmen aan het ontbijt zaten, begon het te regenen. Onder die regenwolken hebben we Noorwegen achtergelaten om terug Zweden binnen te rijden.
Onderweg zijn we gestopt in het Abisko Nationaal Park om een wandeling te maken, maar in de regen en het slijk was ook daar niet zo heel veel leuks aan en zijn we maar verder gereden naar Kiruna.
Voor de weg naar Kiruna volg je heel de tijd een spoorweglijn, die uiteindelijk aankomt in de grote ijzermijn. Het was wel een teleurstelling om na twee weken prachtige natuur en schitterende zichten aan te komen in een industriestad, die trouwens voor een deel moet verhuizen, omdat de ontginning van de mijn ervoor zorgt dat de ondergrond instabiel geworden is.
Daarnet hebben we ons laatste avondmaal in het noorden genuttigd en onder het motto 'we doen eens zot', hadden we gereserveerd in het restaurant van het hotel. Alles verliep goed, we hebben (voor de verandering) lekker gegeten, tot ik bij het afrekenen de flater beging van de volle 3SEK fooi te geven. Omgerekend is dat een goede 25 cent... Dom van mij natuurlijk en ik kan dat ook niet meer goedmaken, Timothy heeft er eens flink mee gelachen. De dienster waarschijnlijk ook, maar dan groen.
Onze koffers staan gepakt klaar, morgenvroeg moeten we enkel nog de laatste spulletjes in de koffer steken en de handbagage nemen, dan kunnen we onze auto gaan inleveren en inchecken om terug te vliegen. Benieuwd wat dat gaat geven, het was hier vandaag 5°, in België is het een dikke 25° warmer! Heb alvast een T-shirt klaargehangen om aan te doen!

1. Annemie:
    27 augustus 2016
    Goede terugreis en bedankt dat ik mocht mee-genieten via de blog! Prachtige foto's en leuke verhalen Tot binnenkort hé - met dubbel gevoel: heel blij om je terug te zien maar de zomervakantie en de reizen zijn dan wel ten einde.... Doei xxx
  2. Andy en Sofie:
    28 augustus 2016
    Wij wachten jullie op in het zweterige België! :-) :-) :-)
  3. Kim:
    28 augustus 2016
    Goede en veilige reis terug!!! Tot snel!!