24.08.2016 Risoyhamn - Svolvaer

24 augustus 2016 - Svolvær, Noorwegen

Gisterenavond de goede raad van Nigel opgevolgd en onder een prachtige zonsondergang de auto ingestapt om op zoek te gaan naar elanden. Na bijna twee uur hadden we de hoop opgegeven. Het werd te donker om de elanden eventueel nog goed te kunnen zien, tot we op 5km van onze slaapplaats plots een prachtig mooi mannetje aan de bosrand zagen staan. We stopten de auto en lieten het raampje zakken om eventueel toch te proberen om een foto te maken. Zo gauw het raampje zakte, begon de eland met zijn oren te draaien om ons gesprek op te vangen. Hij werd schichtig en ging achter wat takken staan. Hij bleef ons nauwlettend in de gaten houden, besloot dan dat hij het toch niet helemaal vertrouwde en verdween dan terug in de bossen. Wat een beest, zoooo mooi! Op de foto is niet meer te zien dan een zeeeeer wazige eland, en als je niet weet dat je naar een eland moet zoeken, dan zie je het waarschijnlijk niet eens. Maar, we hebben hem toch gezien!
Vandaag eerst een beetje uitgeslapen (tot 07u30), dan ontbeten en ons gerief ingepakt en vertrokken richting nieuwe slaapplaats. Niet alleen een nieuwe slaapplaats, ook ineens een nieuwe eilandengroep, we zitten nu op de Lofoten, wat duidelijk te zien is. Je zou het bijna niet geloven, maar de landschappen zijn hier zo mogelijk nog mooier. Aangekomen op bestemming zijn we eerst gaan winkelen en hebben we een beetje gerust, want Timothy voelt zich niet zo lekker. Hopelijk is hij morgen beter! Dan gaan we de Develpjorten bewandelen. Volgens de reisorganisator een wandeling geschikt voor recreatieve wandelaars, ahum, als dat maar goedkomt! Het wordt 'een middelzware wandeling' van een viertal uur. Hoop dat ik overmorgen nog kan stappen!
Voor nu zeg ik slaapwel, iets in mij zegt dat ik nu best wat extra rust! Tot morgen!

1. Kim:
    24 augustus 2016
    Wauw!!! Heb er geen ander woord voor!! Prachtige reis dat jullie maken!!
  2. Tinneke:
    25 augustus 2016
    Ola, weer een beesteke dat je gezien hebt dan ( lees groot eland ) :)
    dus morgen nog een mooie trip voor de boeg. Hopelijk is Timothy beter, het zou echt wel zonde zijn dat hij die laatste dagen ziek zou worden!
    Hier is het idd smeltweer pfff, dat hoeft nu ook weer niet zenne, als ons Raya 5 min in de zon is kan je er een eitje op bakken, ik roep ze eruit zenne tis echt niet te doen!
    heb daarstraks nog met onze Senne gebeld en alles was daar ok :)
    Morgen begint ons weekendje met hem dan sé :) :) :)
    Allé vooruit, ik hoop dat je goed geslapen hebt en dat het een fijne dag wordt alweer.

Tot de volgende,
    dikke Xskes