26.08.2016 Svolvaer - Sandtorg

26 augustus 2016 - Harstad, Noorwegen

Vandaag een relatief saaie dag eigenlijk. Eerst nog ontbeten in de rorbu in Svolvaer en dan vertrokken richting Sandtorg, wat eigenlijk geen grote verplaatsing is.
We zijn wel gestopt in Digermullen voor de volgende poging om een berg te beklimmen en jaja, vandaag is het mij gelukt! Jeej! Het was wel een pak minder spectaculair dan gisteren, maar toch, eindelijk heb ik eens boven op een berg gestaan die ik zelf 'beklommen' heb! De volle 384m omhoog! Boven aan de top aangekomen hebben we onze namen in het bergboek geschreven. Keizer Willem II van Duitsland was ons hier al voorgegaan in 1889 en in 1906. Op de top stond ook een monument om dat te herdenken. Het weer sloeg snel om, boven aangekomen begon het te regenen, dus zijn we maar snel aan de afdaling begonnen en richting Sandtorg gereden.
Ondertussen scheen de zon alweer en nadat we ons geïnstalleerd hadden op onze kamer, heb ik nog even met Senneman gebeld. Nog een half uurtje en dan gaan we eten. Benieuwd wat ze vandaag voor ons in petto hebben. Timothy krijgt versgevangen kabeljauw (ons hotel ligt aan het water, prachtig zicht alweer) en voor mij zal het een verrassing wezen! Daarna gaan we nog wat wandelen en kruipen we vroeg ons bed in, we zijn behoorlijk moe aan het worden. Morgen rijden we naar onze laatste tussenstop voor we terug naar huis vertrekken. We eindigen de reis waar ze ook begonnen is, in Kiruna, zo is de cirkel rond.

1. Tinneke:
    27 augustus 2016
    Spijtig dat het weer vandaag niet zo mee wou maar het was precies toch nog de moeite om te doen hé.
    Toen jij naar Senneman belde zat ik er wel bij hé ;)
    wij hebben frietjes gegeten met een hamburger en met de genaamde ketchup saus (zo noemt Senneke die saus dus )
    Hopelijk valt jouw eten ook mee en kruip maar op tijd in jullie bedje want morgen zal ook nog wel vermoeiend zijn!
    tot de volgende of tot maandag dan,
    dikke Xskes