15.08.2016 Zaventem - Stockholm - Kiruna - Gällivare

15 augustus 2016

Voila, onze eerste dag zit erop en was al geweldig. Andy heeft ons goed op tijd (ahum, we waren een uur te vroeg...) op Zaventem afgezet. Vluchten naar Stockholm en Kiruna verliepen goed. In Kiruna met een kwartiertje vertraging vertrokken, maar verder alles ok. Bij aankomst in Kiruna bleek onze Volkswagen Polo gegroeid te zijn! Wij hebben toch iets met huurwagens zenne, die blijken enkel groter te worden als we ze krijgen. We rijden dus nu de komende twee weken met een spiksplinternieuwe Toyota Auris Combi. Toppie, want ik vrees dat de koffer van de Polo toch net iets te klein zou uitgevallen zijn.
De rit naar Gällivare was, zoals de reisorganisator gezegd had, niet spectaculair, maar best ok, niet te lang, niet te kort en we werden vriendelijk geholpen bij aankomst.
Vegetariërs eten hier blijkbaar wel vis! :D Ook dat was geen probleem, de lieve man nam mijn woorden zeer letterlijk en ik kreeg: SLA! Maar, hij was lekker. De colaatjes waren betaalbaar, 60 Zweedse kronen, een goede €6.30, maar de man keek ons wel vreemd aan. Ik vermoed dat hij toch meer tevreden had geweest als we alcoholhoudende dranken hadden besteld...
Na het eten hebben we nog een deugddoende wandeling gedaan en de koffers een beetje gereorganiseerd. Morgen vertrekken we van hieruit naar Muonio, ons Zweeds avontuur zit er dan al op, hier komen we enkel nog terug als we terug naar huis gaan. Het is een tripje van 239km, valt wel mee dus.
Nu nog snel een aantal foto's plaatsen en dan gaan we stilaan slapen, we zijn moe...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Kim:
    16 augustus 2016
    Blij dat jullie daar al goed aangekomen zijn! Op naar het volgende :-)
  2. Tinneke:
    16 augustus 2016
    Allé vooruit, zover ben je al :)
    Dat slaatje zag er best lekker uit en de auto... ( das weer chance hebben hé ;) )
    Foto's zijn mooi hé.
    Het weer zag er precies ook niet slecht uit maar beter dan hier kan toch niet, wij hebben héél de dag in de tuin gezeten :)
    Ga nu een beeteke tv zien sé en ik wacht al op verder nieuws, hopelijk vallen de bedden en de koude nachten voor jullie mee .

tot de volgende,
    dikke Xskes