19.08.2016 Karasjok - Tromsø

19 augustus 2016 - Tromsø, Noorwegen

Vandaag eigenlijk niet zo heel veel te vertellen. We zijn om 06u00 opgestaan om zo vroeg mogelijk te kunnen vertrekken, aangezien we vandaag een behoorlijk zware rit voor de boeg hadden.
De rit verliep vlot, het landschap was zo mogelijk nog mooier dan gisteren en we moesten zo goed als niet aanschuiven voor de twee veerboten. Enkel de aankomst in Tromsø was niet wat we ervan verwacht/gehoopt hadden. We zaten de afgelopen dagen volledig in de natuur in kleine dorpjes en nu zitten we in een stad. Eigenlijk past dit toch niet zo goed in het rijtje. De vele auto's, het lawaai, de stank van de hurtigruten die voor ons hotel liggen te draaien,... We zullen blij zijn dat we verder terug de natuur en de rust in kunnen.
Ondanks het feit dat we in een (studenten)stad zitten, zijn vegetariërs hier duidelijk nog niet bekend. Uit pure noodzaak zijn we na een uur zoeken dan maar een pizzeria binnengestapt. Het was een van de lekkerste pizza's die we ooit gegeten hebben, maar dat mocht ook wel, ik vermoed dat er goud op moet gelegen hebben.
Wat meteen een volgende verschil aansnijdt met onze vorige dagen, hier in de stad wordt werkelijk uit alles geld geklopt, en geen klein beetje. Onze 'goedkope' dagen zijn voorbij.
Ondertussen ligt Timothy hier naast mij al te slapen, foto's zullen dus voor morgen zijn, ook ik ben na deze twee dagen eigenlijk best wel moe. Slaapwel!