20.08.2016 Tromsø

20 augustus 2016 - Tromsø, Noorwegen

Vanmorgen 'uitgeslapen'! Dat wil zeggen: opgestaan om half 8. Valt nog wel best mee dus. Daarna eerst gaan ontbijten. Amai, wat een luxe-ontbijt hier. Keuze uit 1001 lekkere dingen, gaande van eieren op allerlei manieren, smoothies, verschillende soorten brood, verschillende soorten ontbijtgranen, yoghurt allerhande, vis- en vleesbuffet, koffie en thee, melk, fruitsappen,... te veel om op te noemen eigenlijk. Daarna te voet uit het hotel vertrokken richting kathedraal en Fjellheisen kabellift. Omdat het weer er nogal dreigend uitzag en er regen voorspeld was, hebben we eerst de kabellift genomen. Boven aangekomen zijn we beginnen wandelen en wandelen en weer waren we telkens we op een top aankwamen verbaasd om te zien dat daarachter weer een veel mooier zicht kwam dan we tot hiertoe al gezien hadden. De uiteindelijke top van de berg hebben we niet gehaald, maar we hebben toch ver gewandeld. Regen hebben we uiteindelijk niet meer gezien, gelukkig. Het is beginnen opklaren en we hebben onze picknick kort na de middag met onze snuit in de zon (25°!!!) kunnen opeten.
Nu zitten we op de kamer, Timothy doet een dutje (alweer, hihi) en ik schrijf de blog.
Straks gaan we op jacht naar iets om te eten en moeten we onze auto nog gaan verzetten. Op zondag is de parkeerplaats gesloten, anders kunnen we dus niet vertrekken.
Morgen rijden/varen we richting Skaland, opnieuw de natuur in, waar we in Senja zullen overnachten in een oud vissersdorpje. Volgens de reisorganisator is de natuur daar nog veel mooier, hoewel dat volgens mij bijna onmogelijk is.

1. Kim:
    20 augustus 2016
    Super mooi daar precies!! Iets om te onthouden voor de toekomst :-) (jaloers!!!)
  2. Tinneke:
    20 augustus 2016
    Ons ontbijt bestond vanmorgen uit pistoletjes en kaas en peterselieworst ;p
    ( triestige zaak hé ;) ) De drukte van de stad ben je duidelijk al niet meer gewoon hé.
    Binnenkort zal je het ook veel rustiger hebben thuis in Wuustwezel denk ik.
    Hier heeft het vanmorgen wel flink gegoten zenne maar nu is het al heel de namiddag goe weer maar veel wind . De vele regen zal voor morgen zijn.
    Vandaag nr Van Gastel geweest en een paar plantjes vervangen en eens naar de Tom en Co.
    Voor de rest niet zoveel gedaan dus.
    Ik hoop dat je iets lekker vindt om te eten en dat ze het niet belegd hebben met goud :)

Slaapwel en tot morgen,

dikke Xskes
  3. Brenda en Timothy:
    20 augustus 2016
    @Kim: niet jaloers zijn, volgend jaar (of het jaar daarna) gewoon zelf komen, is echt de moeite.
    @mami: ik krijg ook niet alle dagen zo'n ontbijt zenne, enkel morgen nog :) Vanavond opnieuw pizza gegeten (er is echt niets anders voor mij...), maar deze keer zijn we slimmer geweest: we hebben een maxi pizza met 2 gedeeld en voor de overschot een doos gevraagd! Blijkbaar doet iedereen dat hier, dus hebben we morgen nog een overschotje :D
    xxx
  4. Andy en Sofie:
    Mmmmmmm pizzaaaaaa :p hihihiiiiii :D
    Het ontbijt klinkt idd als om niet genoeg van te krijgen! Wow 25 graden! :-) breng maar wat zonneke mee naar hier want tis hier gene vette...
    Kunnen jullie ondertussen al iets begrijpen van het taaltje ginder? Wij horen dat wel graag :-)

Regengroetjes van ons en de kleine deugeniet! :p
  5. Brenda en Timothy:
    21 augustus 2016
    @Sofie en Andy: mja, wij horen dat ook wel graag, maar als ze iets zeggen, versta ik er geen jota van zenne. Als je het kan lezen, kan je er soms nog wel iets van maken.
    Groetjes terug (gelukkig geen regengroetjes, zullen wat goed weer meebrengen!)